English and Turkish are actually the same language

  • 🔧 Actively working on site again.

Beautiful Border

Eyelids are like foreskins for your eyes
kiwifarms.net
Joined
Sep 30, 2018
Don't believe me? My proof is in the phonetic alphabet, an attempt to make the written form of English have consistent pronounciation rules. Here's what "the quick brown fox jumps over the lazy dog" looks like in the phonetic alphabet:

ðə kwɪk braʊn fɑks ʤʌmps ˈoʊvər ðə ˈleɪzi dɔg.
Now, here's another sentence that illustrates the absurdity of standardised English spelling - "he will be thorough and plough through the dough":

hi wɪl bi ˈθɜroʊ ænd plaʊ θru ðə doʊ.
Now, we will remove the added letters from the Greek alphabet and modify these sentences to only contain Latin characters. If we do this, our two sentences now become the following:

The kwik braun foks jumps over the leizi dog.
He will be thurou and plau throo the dou.
Now, what does the word "leizi" mean in Turkish? Leisure. What does leisure usually mean? Not working. Therefore, being lazy.

Conclusion: The UK has secretly been brown and Muslim the whole time.
 
All jokes aside, not a linguist, but I've heard schizo theories that Welsh is a derivative of Hebrew/Aramaic. "Old English" borrowed a lot from Welsh, and I wonder to what extent Turkish is related to those ancient middle-east languages. Might explain some of the similarities.
 
Bence televizyon seyretmenin çocuklara çok büyük bir etkisi vardır. Evet yeni generasyon çok televizyon seyrediyor olabilir ama çok televizyon seyretmekte zarar var. Ama televizyon seyrederek, seyretdigi filimlerden bir seyler öğrenerek sosyal hayatlarında kullanabilirler. Ama bu dönemin çocukları çok farkli, hiç çaba sarf etmiyorlar.. televizyonun çocuklara olumlu bir etkisi yok.

Çocuklar ekrana bakarken, akıları büyemiyor. Bana göre, çocuklar ölgunlaşırken hiç bir şey izlemesinler. Videolar ve farklı oyunlar, Spongebob gibi, çocuklara ne öğretiyor? Çocuklar ökula giter gitmez iyi çalışiyorlar, ama eve gitme vakti gelinçe, gözlerini ekrandan ayıramiyorlar. Bu zamanı kaybetiyorlar çünkü çalişmadan önçe televizyon izliyorlar. Bu buyuk bir problem çünkü büyük olunça, çocuklar öğrendikleri dersleri unutiyorlar. Çoçuklar oyun oynarken, silahlı oyunlarda dahil. Bu oyunlarda isanlar bir birini öldüriyorlar ve çoçuklar için tehlikeli. Bir kaç insan benden farklı düşüniyor. Çoçuklar videolara bakarken daha iyi öğreniyorlar diyorlar bu insanlar. "Dora" gibi diziler çoçuklara başka lisan ögretiyor. Bu diziler onlara yardım eder çünkü büyük olunça iş yerinde farklı çeşitli insanlarla konuşabilirler. Ben televizyon pek izlemiyorum, ama bir kaç arkadaşlarım var ve onlar video izlerken ökulda yüksek puan alamiyorlar. Dünya degişiyor ve her gün daha çok video ve oyun yapılıyor. Çoçular için bu çok kötü.

Televizyon icat edildiğinden beri tüm insanlara çok yararlı oldu. Mesela artık haberleri oradan takip edip, sadece yaşadığımız şehir veya ülke hakkında değil tüm dünya hakkında öğreniyoruz. Ama tabi ki yararları gibi zararları da var. Beynin zarar görmesi, göz bozukluğu, yanlış programlardan yanlış şeyleri örnek almak ve fazlası. Özellikle son verdiğim örnek çocuklar için daha çok geçerli, yanlış şeyleri örnek almak. Televizyonlarımızda o kadar fazla şiddet içeren program var ki, belki de yetişkinler bile izlememeli. Bizim çocuklarımız bu kadar fazla şiddet içeren programlardan öğrendikleri şeyleri bazen arkadaşlarına uygulayıp birbirlerin canını yakabiliyorlar. Maalesef her ne kadar bazı ebeveynler bunu engellese de bazıları engellemiyor. Video oyunları da aynı televizyon gibi, bir sürü yararı var. Mesela hayal gücü gelişimi. Ne yazık ki aynı televizyonda olduğu gibi zararları da var. Göz sağlığı açısından bir kere çok zararlı ve yine televizyon gibi video oyunları da pek çok şiddet içeren oyunlar barındırıyor. Genel olarak özetlemek gerekirse, televizyon ve video oyunları yararlı olabilir ama maalesef zararları yararlarından daha fazla. Eğer belki biz çocuklarımıza doğru yolu öğretirsek, gelecek nesiller bizimle aynı sorunu yaşamaz. Geleceğimiz çocuklara emanet ve onlar da bize.

Günümüzdeki çocukların eğlence anlayışı, eski dönemin çocuklarının eğlence anlayışına göre çok degişmiş durumda. Eskiden sabahtan akşama kadar sokaklarda oyun oynayan çocukların yerini, bütün gün bilgisayar karşısında oturan ve oyun konsolunu elinden düşürmeyen çocuklar almış durumda. Bazı kişiler gelişen teknoloji ile birlikte, çocuklarında değişmesini normal karşılıyorken, bazı kişiler ise bunun çocuk gelişimini sağlıksız yönde etkilediğini düşünüyor. Bazı çocuklarda oyun oynarken geçirdiği zaman boyunca, haraket etmemekten kaynaklanan sinir ve kas sıkıntılarının yaşanması, bu oyun çılgınlığının en büyük zararı olarak gözüküyor. Aynı zamanda, bazı şiddet, küfür ve uygunsuz içerikli oyunların, çocuk gelişimine ve bilinçaltına olumsuz yönde etki ettiği gözükmektedir. Bilgisayar oyunlarının say say bitmeyen bazı kötü yanlarının yanında, kontrollü ve bağımlılık yaratmayacak şekilde oynayan çocuklar arasında sosyalleşme ve özgüven artışına sebep oluyor. Düzenlenen oyun fuarları ve bazı sosyal etkinlikler buna örnek gösterilebilir. Bilgisayar oyunlarının bir başka güzel yanı, oyun oynayan çocukların sosyal medya aracılığı ile para kazanmaya başlaması örnek verilebilir.
 
Last edited:
All jokes aside, not a linguist, but I've heard schizo theories that Welsh is a derivative of Hebrew/Aramaic. "Old English" borrowed a lot from Welsh, and I wonder to what extent Turkish is related to those ancient middle-east languages. Might explain some of the similarities.
It remind me of this video about strange similarities between Welsh/Irish languages (Celtic languages) and Arabic/Hebrew languages (Semitic languages).

Edit: Another detail who come to my mind, some linguists mentioned the hypothesis of language family named "Indo-Semitic languages" besides the Nostratic family languages.
 
  • Informative
Reactions: Althalus
I'll just leave this here.
1740257263089.png
 
  • Like
Reactions: Clotso Coof
I'll just leave this here.
View attachment 7013491
Sanskrit isn't the root language of any European language. It's part of the indo-aryan branch of the indo-european language family and the root of most sub-continental languages. The root indo-european language is obviously unknown, but most likely originated somewhere in the caucus region and spread out from there. This common ancestor is the reason why words in sanskrit can sound similar to words in classical European languages, but it doesn't indicate any direct descent from one to the other.
 
Sanskrit isn't the root language of any European language. It's part of the indo-aryan branch of the indo-european language family and the root of most sub-continental languages. The root indo-european language is obviously unknown, but most likely originated somewhere in the caucus region and spread out from there. This common ancestor is the reason why words in sanskrit can sound similar to words in classical European languages, but it doesn't indicate any direct descent from one to the other.
No shit.
 
Sanskrit isn't the root language of any European language. It's part of the indo-aryan branch of the indo-european language family and the root of most sub-continental languages. The root indo-european language is obviously unknown, but most likely originated somewhere in the caucus region and spread out from there. This common ancestor is the reason why words in sanskrit can sound similar to words in classical European languages, but it doesn't indicate any direct descent from one to the other.
Have to chime in as someone who academically focused on the subject but many (not all!) linguists think that Proto-Indo-European is a fairly accurate reconstruction of the “root” of Indo-European languages, or more accurately the last common ancestor (Dialectical variation aside). It is also agreed that this language belonged to a culture that lived in the Southern Ukrainian and Russian steppe, despite what recent genetic studies will tell you. It has been reliably demonstrated throughout history that genetics cannot tell the full picture of language spread or origin, and the most accurate way of determining a language’s origin is by analyzing it linguistically and archaeologically, although genetics can help with this.
Sperging out aside, the chart you replied to is actually somewhat useful in showing a method in defining Indo-European as a language family (although horribly simplified).
Sanskrit is a very old Indo-European language, so it is obviously going to be conservative in regards to how much has changed from the LCA. Grouping Latin and Greek together isn’t really fair game, but those two languages are a little bit younger than Sanskrit yet show that they have taken a different route than Sanskrit in regards to phonology and morphology. Then, we see the modern English equivalents, which are closer to Latin/Greek than Sanskrit, showing a stronger relationship. This is obvious geographically, but you can go into this on a micro level and figure out which linguistic groups interacted with who around whatever time. Sometimes they interacted with Pre-Indo-European languages who’s only record of existence are reflections in Indo-European families (Greek, maybe Germanic).
Apologies, I only clicked this thread because the “English is actually Sanskrit or Turkish or whatever” always shows retarded pseudo historical linguistics.
If anyone wants further reading on any point I’m happy to provide.
 
Back